Powrót Aktualności

EHF EURO 2016: Medialna siła szczypiornistów

źródło: Informacja prasowa
2016-02-09r.

Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn Polska 2016 były rekordowe, bo przyciągnęły na trybuny ponad 400 tysięcy kibiców. Sportowe emocje udzieliły się także mediom. W okresie 13 stycznia-2 lutego ukazało się 84 900 informacji o EHF EURO 2016, a codziennie na temat imprezy pojawiało się ponad 4 000 wzmianek. Wartość ekwiwalentu reklamowego to ponad 100 mln PLN.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych, 100 stacji radiowych i telewizyjnych oraz social media. W mediach tradycyjnych ukazało się 22,3 tys. informacji, które wygenerowały dotarcie na poziomie ponad 24 mld kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaką organizatorzy musieliby wydać, by osiągnąć taką widoczność w prasie, RTV i na portalach internetowych, ukształtowała się na poziomie 106,3 mln zł.

 

W przekazie w mediach tradycyjnych dominował internet. Informacje pochodzące z sieci stanowiły 74 proc. Drugim najpopularniejszym medium, które informowało o Mistrzostwach, było radio (13%). 7 proc. przekazu stanowiły doniesienia telewizyjne, a 6 proc. prasowe. Dziennikarze w równym stopniu prezentowali tematykę Mistrzostw w mediach o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym.

 

W rankingu najaktywniejszych źródeł na szczycie zestawienia znalazły się media o sportowym profilu tematycznym. Liderem został portal Sport.pl (682 publikacje). Na drugim miejscu uplasował się Eurosport.onet.pl (558), ale materiały pochodzące z tego źródła miały największy zasięg i najwyższy wskaźnik dotarcia co ma związek z dużą liczbą odbiorców serwisu.

 

Szczyt aktywności mediów przypadł na 17 stycznia, w dniu pierwszego zwycięstwa Polaków w Tauron Arenie w Krakowie. Media aktywne były także 13 stycznia – publikowano wówczas terminarz spotkań ME i 28 stycznia po przegranym meczu Polaków z Chorwacją oraz w związku z rezygnacją trenera Michaela Bieglera. Sensacyjne zwycięstwo reprezentacji w meczu z Francją nie spowodowało wzrostu medialności ME w Polsce. Tego dnia pojawiło się jednak więcej materiałów w mediach o większym zasięgu, co przełożyło się na najwyższy wskaźnik dotarcia w badanym okresie.

Sportowo w social media

 

W analizowanym okresie w źródłach społecznościowych odnotowano ponad 62,7 tys. wpisów i komentarzy dotyczących wydarzenia. 42 proc. materiałów pochodziło z Facebooka. Wydarzenie dużą popularnością cieszyło się także wśród użytkowników Twittera (39 proc.) i Instagrama (18 proc.).

 

Drukuj
    • Numer alarmowy- 112
    • Pogotowie ratunkowe- 999
    • Policja- 998
    • Straż Miejska- 986
    • Pogotowie Ciepłownicze- 993
    • Pogotowie Energetyczne- 991
    • Pogotowie Gazowe- 992
    • Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne- 994
    • Pogotowie drogowe- 954, 24 268-02-22
    • Pogotowie elektryczne- 24 264-03-08
    • Pogotowie hydrauliczne- 24 264-55-94
    • Pogotowie opiekuńcze- 24 262-36-85
    • Pogotowie weterynaryjne- 24 262-40-72,   262-39-92
    • Rejonowe Płockie WOPR- 24 262-92-28
  • Kurs średni z dnia 2024-04-26

    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38

    * portal plocman nie ponosi odpowiedzialności za aktualność umieszczonych danych umieszczonych danych




Nove  Kino  Przedwiośnie  zaprasza

  • repertuar
  • aktualności
rezerwacja

Kalendarz imprez

Pon Wt Śr Czw Pi Sob Nie