Powrót Aktualności

Optymalna nazwa domeny - kilka trików

źródło: Materiał partnera
2021-06-10r.

Optymalna nazwa domeny - kilka trików

Domena internetowa ma niemalże takie samo znaczenie jak nazwa Twojego biznesu. Może intrygować i zachęcać do dowiedzenia się czegoś więcej albo być nudna i trudna do zapamiętania. Jak wybrać nazwę idealną?

 

Czy nazwa firmy to dobry pomysł?

Bez wątpienia umieszczenie nazwy firmy w domenie internetowej to jedno z najpopularniejszych rozwiązań, na które decyduje się spora grupa przedsiębiorców. Szczególnie jeśli Twoja firma jest znana w okolicy i istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś właśnie ją wpisze w pasek przeglądarki lub adres wyszukiwarki. Decydując się na wykorzystanie unikatowej nawy firmy, o wiele łatwiej będzie Ci liczyć na wolne domeny, w odróżnieniu od sytuacji, gdy chciałbyś wykorzystać bardziej popularne określenia, opisujące np. profil działalności, świadczone usługi czy region działalności. Niewątpliwie jest to znaczny plus, ponadto pomaga w późniejszych działaniach marketingowych i budowaniu marki. Wykorzystanie takiej domeny tworzy spójny przekaz w materiałach reklamowych zawierających nazwę Twojego biznesu - ulotkach, wizytówkach czy banerach reklamowych w internecie. Również pozytywnie wpłynie to na wizerunek Twojej poczty elektronicznej, wysyłanej z branżowego maila - krótka i sensowna nazwa pomoże w budowaniu wizerunku poważnej firmy. 

Domena oparta na słowach kluczowych

Od wielu lat popularna jest technika tzw. EMD (Exact Match Domain). Oznacza ona skupienie się na słowach kluczowych, co według założeń powinno pomóc uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Do dzisiaj na taki krok decyduje się wielu biznesmenów i twórców stron internetowych. Oczywiście takie rozwiązanie może mieć sporo zalet - m.in. może być znacznie łatwiejsze do zapamiętania niż skomplikowana nazwa firmy. Z drugiej jednak strony, bazując na oficjalnych wypowiedziach pracowników Google odpowiedzialnych za funkcjonowanie algorytmów wyszukujących, dojdziemy do wniosku, że niestety nie działa to tak, jakbyśmy tego oczekiwali. 

Nazwa generyczna

Czyli taka, która zwięźle i krótko opisuje, czym zajmuje się Twoja firma - najlepiej jednym słowem. To rewelacyjne i bardzo skuteczne rozwiązanie - zarówno z marketingowego punktu widzenia, łatwości w zapamiętaniu, organicznego ruchu, jak i pozycji w wyszukiwarkach. Niestety szanse na znalezienie generycznej domeny w Twojej branży wynoszą niemalże zero. Jedyną opcją pozostaje odkupienie od dotychczasowego użytkownika. Bardzo kosztowne, ale skuteczne rozwiązanie. Jeśli planujesz działać na dużą skalę - szczególnie na obszarze całego kraju - to może być to rozwiązanie dla Ciebie. 

Nazwa pod kampanię marketingową

Czasem bardzo skutecznym rozwiązaniem okazuje się dokupienie kolejnej domeny kierującej do Twojej strony - takiej, która będzie wykorzystywana podczas konkretnej kampanii marketingowej. Być może chciałbyś spopularyzować jakieś hasło, mające bezpośredni związek z profilem Twojej działalności albo do nowego obszaru, na którym chcesz świadczyć swoje usługi. Dokupienie kolejnej domeny może być efektownym i tanim sposobem na zachowanie spójności marketingowej z całą prowadzoną kampanią. 

Podpatrz co robi konkurencja

Wciąż nie masz pomysłu na idealną domenę dla Twojego sklepu czy strony? Cóż, czasem najlepszym rozwiązaniem jest podpatrzenie konkurencji, np. tej z innego miasta. Bardzo często wykorzystują oni ciekawe rozwiązania, z których będziesz mógł korzystać również w Twoim przypadku. Dlaczego nie skorzystać z doświadczenia tych, którym się udało - których domena jest interesująca, a sama oferta pojawi się w czołówce wyników. Oczywiście nie chodzi o to, by skopiować pomysł, ale raczej, by znaleźć inspirację. 

Na co się zdecydować?

Jeśli nazwa Twojej firmy jest krótka, wpada w oko i cieszy się rozpoznawalnością w okolicy, to wykorzystanie jej jako domeny bez wątpienia jest wartą rozważenia opcją. Alternatywnie możesz szukać nazwy generycznej - droższej, lecz "skazanej na sukces" opcji. Jeśli masz wątpliwości, to podejrzyj z jakich rozwiązań korzysta konkurencja, zainspiruj się i upewnij, że wybrana domena jest dostępna. 

 

Drukuj
    • Numer alarmowy- 112
    • Pogotowie ratunkowe- 999
    • Policja- 998
    • Straż Miejska- 986
    • Pogotowie Ciepłownicze- 993
    • Pogotowie Energetyczne- 991
    • Pogotowie Gazowe- 992
    • Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne- 994
    • Pogotowie drogowe- 954, 24 268-02-22
    • Pogotowie elektryczne- 24 264-03-08
    • Pogotowie hydrauliczne- 24 264-55-94
    • Pogotowie opiekuńcze- 24 262-36-85
    • Pogotowie weterynaryjne- 24 262-40-72,   262-39-92
    • Rejonowe Płockie WOPR- 24 262-92-28
  • Kurs średni z dnia 2024-03-29

    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38

    * portal plocman nie ponosi odpowiedzialności za aktualność umieszczonych danych umieszczonych danych




Nove  Kino  Przedwiośnie  zaprasza

  • repertuar
  • aktualności
rezerwacja

Kalendarz imprez

Pon Wt Śr Czw Pi Sob Nie