Jak pozycjonować sklep internetowy? Najważniejsze działania
źródło: Materiał partnera
2020-04-24r.
Pozycjonowanie oznacza działania zmierzające do uzyskania wysokiej oraz stabilnej pozycji strony w wynikach wyszukiwarki internetowej. W marketingu online zamiennie stosuje się również określenie SEO (Search Engine Optimization). Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie sklepu różni się od optymalizacji innych stron i wymaga jeszcze większego zaangażowania – przede wszystkim ze względu na duże zróżnicowanie oferty oraz znaczną konkurencyjność rynku.
Optymalizacja platformy sprzedażowej pod kątem SEO
Proces pozycjonowania zazwyczaj zaczyna się od eliminacji technicznych błędów. Mogą one wynikać z nieprawidłowych zapisów w kodzie HTML, nieposiadania wersji mobilnej strony czy braku odpowiednich certyfikatów bezpieczeństwa (SSL, protokół HTTPS). Optymalizacja tych elementów przyczynia się do uznania strony przez algorytm wyszukiwarki za przyjazną dla użytkownika, co ma niemałe znaczenie w kwestii takiej jak pozycjonowanie w internecie.
Podczas działań SEO należy pamiętać także o poprawnej strukturze prezentowanych treści (nagłówki H1-H6, linkowanie wewnętrzne), jak i również zadbać o zastosowanie tak zwanych metatagów – Title oraz Description. Aby uzyskać jak najlepsze rezultaty, zoptymalizowana powinna zostać każda podstrona witryny. Właśnie dlatego pozycjonowanie sklepu, który posiada nawet tysiące podstron produktów, kategorii i podkategorii, jest dużo bardziej pracochłonne niż innych witryn internetowych.
Nagłówek H2: Pozycjonowanie w internecie a unikatowe treści
Ważną część działań należy skupić na tworzeniu wartościowych, angażujących tekstów. Treści na poszczególnych podstronach nie powinny się duplikować ani wewnątrz witryny, ani w stosunku do zewnętrznych portali. Podstawę stanowi więc tworzenie unikatowych opisów produktów, które zawierają pożądane słowa kluczowe. W ich doborze pomogą narzędzia, takie jak Google Trends czy Keyword Planner. Pierwsze z nich pomoże prześledzić zmiany, jakie zachodzą w obowiązujących wśród użytkowników trendach, a także sprawdzić zainteresowanie tematem w danej lokalizacji. Dzięki Planerowi słów kluczowych można natomiast stworzyć bardzo bogatą bazę wyrażeń, które internetu chętnie wpisują do wyszukiwarki.
Nagłówek H2: Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu?
Na rynku funkcjonują tysiące sklepów internetowych, a w najbliższych latach z pewnością pojawiać się będą kolejne. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach zwiększa szansę na wyróżnienie się wśród innych podobnych firm, ale także ułatwia dotarcie klientom do bardzo konkretnych produktów. Dzięki optymalizacji oraz doborowi odpowiednich fraz kluczowych potencjalny klient szybko trafia bezpośrednio na daną podstronę.
Pojawienie się firmy w kilku pierwszych wyszukiwaniach przyczynia się do poprawy ruchu na stronie, a w połączeniu z atrakcyjnymi opisami zwiększa szansę na zakupy. Dodatkowo wpływa na rozpoznawalność marki. Warto pamiętać jednak, że uzyskanie wysokiego miejsca nie gwarantuje, że taka sytuacja utrzyma się przez długi czas. Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach jest procesem, który należy na bieżąco mo
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo