Powrót Aktualności

Jak wybrać influencerów? Przydatne wskazówki

źródło: Materiał partnera
2020-09-28r.

Jak wybrać influencerów? Przydatne wskazówki

Nikt chyba nie wątpi już w to, że influencerzy mogą znacznie przyczynić się do wzrostu zainteresowania marką czy do zwiększenia sprzedaży usług lub produktów. Zajmują oni czołowe miejsca w rankingach najpopularniejszych źródeł informacji. Cieszą się zaufaniem swoich odbiorców, którzy z kolei chętnie korzystają z ich rekomendacji i ulegają ich wpływom. Sprawdź, jak wybrać influencerów, by współpraca z nimi przyniosła Ci same korzyści.

Jak wybrać influencerów? Zacznij od strategii

Wybór influencerów zacznij od przygotowania odpowiedniej strategii i przyjrzenia się swojej ofercie, marce oraz wartościom. Zastanów się, do kogo kierujesz swoje produkty lub usługi, jaki jest cel kampanii, którą chcesz przeprowadzić przy współpracy z influencerami, jakim budżetem dysponujesz, co wyróżnia Twoją markę na rynku, kim jest Twoja konkurencja i jakie działania prowadzi. Przeanalizuj dokładnie swoją sytuację i stwórz strategię, która będzie spójna z Twoim wizerunkiem (lub wizerunkiem, jaki chcesz wykreować).

Musisz też sprecyzować grupę docelową i przyjrzeć się swoim odbiorcom. Zastanów się, jak komunikować się z konsumentami, jakie mają potrzeby i oczekiwania, jakie treści będą dla nich interesujące i jakie kanały komunikacji mogą być najskuteczniejsze.

Rzetelna analiza Twojej sytuacji oraz sumiennie przygotowana strategia umożliwią Ci wybranie influencerów, którzy pomogą Ci wypromować Twoją markę lub konkretny produkt czy usługę.

Jak wybrać influencerów – najważniejsze zasady

Wybierając influencerów, weź pod uwagę m.in. statystyki, zasięgi i zaangażowanie społeczności zgromadzonej wokół danych osób. Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, możesz postawić na osobę, która ma najwięcej obserwatorów, ale musisz pamiętać, że nie zawsze ilość znaczy jakość. Często najcenniejsza jest bowiem współpraca z tymi osobami, których obserwatorzy są zaangażowani i aktywni – komentują posty, biorą udział w dyskusjach i są skłonni do podążania za rekomendacjami influencerów. Przykładem świetnie dobranej grupy influencerów jest kampania, jaką przeprowadziła agencja adCookie dla polskiej marki kosmetyków. Zdecydowali się oni na współpracę z setką osób, które mają bliskie relacje ze swoimi obserwatorami, i których społeczność jest zaangażowana w publikowane treści. To poskutkowało ponad 180 postami na temat marki i ponad 160 000 reakcji na postowane treści. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://adcookie.pl/portfolio/zasieg-to-nie-wszystko-czyli-jak-wyselekcjonowac-influencerow-do-wspolpracy/.

Określ profil idealnego influencera – zastanów się, w jakim powinien być wieku, jakie powinien mieć zainteresowania, w jakim kanale być aktywny i jakie tematy poruszać. Pomyśl, jakie wartości ma reprezentować i jaki ma być charakter jego wypowiedzi. Stworzenie takiego profilu ułatwi Ci wybór konkretnych osób.

Należy też dopasować influencera do marki. Zwróć uwagę na to, czy dana osoba reprezentuje wartości, jakie reprezentuje Twoja firma, czy profil jej działalności pasuje do profilu Twojej marki i czy ma cechy, z którymi chcesz, by była kojarzona Twoja marka. Nie wybieraj osób, które reprezentują to, czego unikasz w komunikacji ze swoimi odbiorcami.

Dokonując wyboru, kieruj się tym, co może spodobać się Twoim odbiorcom – własne sympatie i upodobania przesuń na drugi plan. Jeśli nie przepadasz za danym influencerem, ale wiesz, że zgromadził wokół siebie zaangażowaną społeczność i pasuje do stworzonego przez Ciebie profilu, podejmij obiektywną decyzję.

Drukuj
    • Numer alarmowy- 112
    • Pogotowie ratunkowe- 999
    • Policja- 998
    • Straż Miejska- 986
    • Pogotowie Ciepłownicze- 993
    • Pogotowie Energetyczne- 991
    • Pogotowie Gazowe- 992
    • Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne- 994
    • Pogotowie drogowe- 954, 24 268-02-22
    • Pogotowie elektryczne- 24 264-03-08
    • Pogotowie hydrauliczne- 24 264-55-94
    • Pogotowie opiekuńcze- 24 262-36-85
    • Pogotowie weterynaryjne- 24 262-40-72,   262-39-92
    • Rejonowe Płockie WOPR- 24 262-92-28
  • Kurs średni z dnia 2024-04-26

    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38

    * portal plocman nie ponosi odpowiedzialności za aktualność umieszczonych danych umieszczonych danych




Nove  Kino  Przedwiośnie  zaprasza

  • repertuar
  • aktualności
rezerwacja

Kalendarz imprez

Pon Wt Śr Czw Pi Sob Nie