Powrót
Aktualności
Nowoczesny żłobek na Podolszycach gotowy
2013-12-16r.
Trzynaście miesięcy trwała budowa Żłobka Miejskiego nr 2 wraz z siedzibą Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej na osiedlu Podolszyce Północ. Dziś dyrekcja obu placówek otrzymała klucze, a dziennikarze zobaczyli imponujący efekt miejskiej inwestycji dla najmłodszych przy ul. Kleeberga 3. Koszt tej miejskiej inwestycji to 4.915.401,12 złotych brutto.
- Żłobek nr 2 to przykład konsekwentnej budowy
infrastruktury dla najmłodszych, którą realizujemy w Płocku od
trzech lat. Oprócz tej nowoczesnej placówki, która przyjmie 84
dzieci na początku 2014 r. rozbudowujemy także żłobek na osiedlu
Międzytorze – mówił prezydent Andrzej Nowakowski. Oprócz żłobków
remontujemy i budujemy także przedszkola na płockich osiedlach, tam
gdzie były mocno wysłużone budynki w tzw. systemie ciechanowskim,
aby zapewnić w Płocku optymalne warunki dla rodziców i najmłodszych
dzieci – dodał Andrzej Nowakowski.
Każdy z oddziałów żłobka przy ul. Kleeberga
wyposażony jest w oddzielną szatnię, salę do zabaw, sypialnię oraz
zespół sanitarny i pomieszczenie porządkowe. W obiekcie są również
gabinet pielęgniarski/zabiegowy, pokój do indywidualnej pracy z
dzieckiem, pomieszczenia socjalne oraz szatnię dla pracowników,
blok żywieniowy z zapleczem higieniczno-sanitarnym, socjalnym i
magazynami, pralnią z suszarnią, pomieszczenia do prasowania i
maglowania.
– Już na początku stycznia 2014 roku rozpocznie się
nabór dzieci do naszej placówki. Karty pobrać będzie można ze stron
Urzędu Miasta Płocka – powiedziała dyrektorka Ewa Mochowska. –
Pierwszeństwo w naborze będą mieli rodzice pracujący, studiujący
trybem dziennym oraz niepełnosprawni.
Na terenie wokół budynku powstały dwa place
zabaw wyposażone w bezpieczną nawierzchnię oraz przyrządy zabawowe
dostosowane do wieku dzieci. Grupa najmłodszych dzieci będzie ma do
dyspozycji duży taras z markizami sterowanymi
elektronicznie.
Budynek został wyposażony we wszystkie urządzenia i
sprzęty bloku kuchennego. Wejścia - główne i ogrodowe są wyposażone
w pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Na terenie działki
wybudowano 12 miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Cały
żłobek posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny oraz wideo
domofony umożliwiające kontakt rodziców z opiekunami znajdującymi
się w salach.
Użytkownikami budynku są Żłobek Miejski Nr 2
(parter, piwnica) oraz Organizator Rodzinnej Pieczy Zastępczej (I
piętro). Każda placówka posiada niezależne wejście, umożliwiające
pracę tych instytucji w różnych porach dnia.
Inwestorem w imieniu Gminy Miasta Płock była spółka
inwestycje Miejskie Sp. z. o.o. Żłobek zaprojektowało biuro
projektowe Artea Pracownia Ewy Stockiej z Warszawy. Wykonawca robót
było Przedsiębiorstwo Budowlane EDBUD Edward Kunikowski z Płocka.
Podpisanie umowy na prace budowlane z wykonawcą robót miało miejsce
w dniu 29 października 2012 r. Pozwolenie na użytkowanie budynku
zostało udzielone w dniu 6 grudnia 2013r.
Dane techniczne
obiektu:
Budynek dwupiętrowy, podpiwniczony (piwnica, parter, piętro)
- wys. ok. 8,80m
- powierzchnia całkowita budynku – 2 209 m2
- powierzchnia netto obiektu – 1 894,07 m2
- kubatura – 8 449,26 m3
- powierzchnia działek – 5 459 m2
Żłobek trzyoddziałowy na
ok. 84 dzieci
Parter: powierzchnia użytkowa: 1
121,74 m2 (w tym kuchnia – 157,21 m2) trzy
oddziały żłobka każda wyposażona w: salę do zabaw/sypialnię (Gr. I
-pow. ok. 69/65m2; Gr. II -88/100m2; Gr. III
-92/87m2), szatnię (po ok. 20m2), oraz zespół
sanitarny i pomieszczenie porządkowe; przewidziano pokój do
indywidualnej pracy z dzieckiem, wózkownia (ok. 16m2),
gabinet pielęgniarski, gabinet dyrektora i intendenta, blok
żywieniowy.
Piwnica: powierzchnia użytkowa:
331,27 m2 (w tym część kuchenna 88,27
m2) pomieszczenia socjalne oraz szatnia dla pracowników
żłobka, część pom. bloku żywieniowego z zapleczem
higieniczno-sanitarnym, socjalnym i magazynami, pralnia z
suszarnią, węzeł cieplny, pom. techniczne.
Organizator Rodzinnej
Pieczy Zastępczej
Znajduje się na piętrze budynku. Powierzchnia
użytkowa piętra 441,12 m2 . Sala terapeutyczna (ok.
30m2), sala szkoleniowa (ok. 40m2), siedem
pokoi do pracy metodycznej, dwa pokoje do pracy indywidualnej,
gabinet dyrektora, sekretariat, gabinet księgowego/prawnika,
pomieszczenia gospodarcze, porządkowe, higieniczno-sanitarne, pokój
socjalny, poczekalnia, archiwum.
Część rekreacyjna dla
dzieci
Dwa place zabaw – z podziałem dla dzieci młodszych
i starszych wyposażone w zabawki dostosowane do wieku dzieci i
nawierzchnię bezpieczną. Place o pow. 200m2 i
260m2.
opr. K. Kozłowski
zobacz więcej
Drukuj