Opakowania e-commerce – dobre praktyki, które zwiększą Twoją sprzedaż
źródło: Materiał partnera
2020-02-17r.
Opakowania do sprzedaży, z których korzysta branża e-commerce, dawno przestały pełnić jedynie funkcję zabezpieczającą towar podczas przesyłki. Oczywiście wciąż jest to priorytet, którego nie można zaniedbać. Ale w tym momencie pełnią one znacznie więcej funkcji, które mają znaczący wpływ na zadowolenie klienta z transakcji. To z kolei w widoczny sposób przekłada się na poziom sprzedaży.
Opakowania e-commerce – dobre praktyki, które zwiększą Twoją sprzedaż
Z raportu wydanego przez MeadWestvaco Corporation wynika, że aż 44% konsumentów podejmuje decyzję o zakupie produktu na podstawie opakowania. Równie ważna, jak jego wygląd i estetyka wykonania, jest funkcjonalność. Ta sama zasada obejmuje opakowania do sprzedaży na rynku e-commerce.
Buduj pozytywne doświadczenia
Opakowania do sprzedaży, z których korzysta branża e-commerce, dawno przestały pełnić jedynie funkcję zabezpieczającą towar podczas przesyłki. Oczywiście wciąż jest to priorytet, którego nie można zaniedbać. Ale w tym momencie pełnią one znacznie więcej funkcji, które mają znaczący wpływ na zadowolenie klienta z transakcji. To z kolei w widoczny sposób przekłada się na poziom sprzedaży.
Opakowanie jest drugą wizytówką e-sklepu, zaraz po jego stronie internetowej. To z nim, a nie z samym produktem dochodzi do pierwszego, fizycznego kontaktu. A ten jest niezwykle istotny. Pierwsze doświadczenia wpływają na całościowy odbiór i e-sprzedawcy, i produktu. Warto zadbać, by były one jak najbardziej pozytywne. I dodatkowo budowały świadomość marki oraz jej pozytywny wizerunek.
Zadbaj o spójność wizerunkową
Każde opakowanie powinno korespondować z tożsamością marki/sklepu i oddawać wartość produktu. To podstawowa zasada dotycząca opakowań. Brak spójności w tym obszarze ma wbrew pozorom poważne konsekwencje. Jeśli tracimy spójność, tracimy i tożsamość – klient nie wie, z czym może kojarzyć markę, a tym samym jej nie zapamiętuje. Z potencjalnie lojalnego klienta, staje się jednorazowym konsumentem.
Postaw na jakość
Rynkowe trendy pokazują, że konsumenci doceniają jakość, przedmioty spersonalizowane, ładnie i pomysłowo wykonane. I za to są gotowi zapłacić więcej. Producenci opakowań doskonale o tym wiedzą, dlatego są gotowi dostarczyć produkty, które spełnią oczekiwania klientów, a tym samym e-sklepów.
Nie zapomnij o ekologii
Wielu klientów oczekuje, że opakowania nie będą kolejnym, wygenerowanym odpadem. Ten trend będzie się wzmacniać w najbliższych latach. Dlatego warto postawić na użycie jak największej ilości biodegradowalnych materiałów. Innym, dobrym rozwiązaniem, które oferuje rynek opakowań, jest przedłużenie ich żywotność. Trwałe i estetycznie wykonane opakowania są chętnie wykorzystywane przez klientów ponownie – na przykład do celów związanych z przechowywaniem.
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo