Dlaczego pracownicy spółdzielni powinni się szkolić?
źródło: Materiał partnera
2025-10-13r.
W wielu branżach i zawodach niezbędna jest bieżąca aktualizacja i uzupełnianie wiedzy. Wynika to z dynamicznego środowiska rynkowego, czy częstych aktualizacji prawa. Do grupy tej można zaliczyć personel związany z obsługą nieruchomości, w tym pracowników spółdzielni mieszkaniowych. Zobacz, dlaczego regularne szkolenie jest w ich przypadku tak istotne.
Częste zmiany prawa
Jednym z podstawowych dokumentów, które powinny być znane pracownikom spółdzielni mieszkaniowych, jest Ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku. Jest ona dostosowywana do zmieniającej się technologii, czy wymogów narzucanych przez prawo międzynarodowe, w związku z czym do nowelizacji dochodzi nawet kilka razy w roku. Najświeższa z nich miała miejsce w 2025 roku. W ostatnich latach zmieniano zapisy dotyczące m.in. kwalifikacji już istniejących budynków. Brak aktualizacji wiedzy wiąże się z ryzykiem uchybień prawnych i obsługi klientów w oparciu o nieobowiązujące już przepisy. Z jednej strony może to narażać mieszkańców na różnego rodzaju niebezpieczeństwa, z drugiej zaś – same spółdzielnie na kary w przypadku kontroli lub kontaktów z urzędami i innymi organami nadzorczymi. Szeroką ofertę szkoleń znaleźć można w SBM Centrum Szkolenia Ustawicznego https://sbm-szkolenia.pl/. Dostępne są kursy dedykowane dla osób pracujących w zawodach związanych z zarządzaniem i obsługą nieruchomości https://sbm-szkolenia.pl/szkolenia-dla-inzynierow-i-zarzadcow/.
Lepsza jakość obsługi
Drugą kategorią szkoleń, o jakich warto pamiętać w przypadku pracowników spółdzielni mieszkaniowych, są tzw. szkolenia umiejętności miękkich. Skupiają się one nie na kwestiach stricte merytorycznych, branżowych, lecz na umiejętnościach psychospołecznych. Dzięki nim uczestnicy mogą rozwijać swoją komunikatywność, zdolności współpracy, czy uczyć się, jak radzić sobie ze swoimi emocjami. Są chętnie wybierane dla personelu pracującego na stanowiskach kierowniczych, czy pracującego z klientem. W kontekście spółdzielni mieszkaniowych istotna jest przede wszystkim druga z tych kwestii. Nauka zarządzania emocjami, czy skutecznej komunikacji pozwoli na lepszą obsługę mieszkańców i innych klientów spółdzielni mieszkaniowych. Może się to okazać istotne np. w przypadku konfliktów sąsiedzkich, czy tzw. trudnych klientów, którzy zdarzają się w każdym miejscu, gdzie pracownicy mają codzienny kontakt z klientami. Ważny jest fakt, że kursy takie można przeprowadzić w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników danej instytucji, a nawet pojedynczego jej działu. Oznacza to, że uczestnicy mogą swobodnie przećwiczyć różne sytuacje, np. odgrywając scenki, bez obaw o wyciek wrażliwych danych firmowych.
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo

Wodnik
Ryby
Baran
Byk
Waga
Skorpion
Bliźnięta
Rak
Lew
Panna
Strzelec
Koziorożec







