Powrót Aktualności

Jak wizerunek firmy wpływa na odbiór klientów

źródło: Materiał partnera
2022-09-26r.

Jak wizerunek firmy wpływa na odbiór klientów

Każda firma, która chce sprzedawać produkty lub usługi, musi zadbać o swój wizerunek. Przekłada się on na rozpoznawalność, zaufanie oraz zainteresowanie ofertą. Jak więc zacząć budować wizerunek firmy? Podstawą jest przygotowanie spójnej i wyrazistej identyfikacji wizualnej.

Branding, czyli budowanie wizerunku i świadomości

Wizerunek firmy to wyobrażenie, jakie mają o niej odbiorcy, czyli klienci (obecni oraz nowi). Jego budowanie odbywa się w ramach brandingu. To proces, który wprowadza ład i porządek we wszystkich działaniach podejmowanych w celu stworzenia i utrwalenia wizerunku firmy. Jego początkiem zawsze jest opracowanie strategii. Jest ona istotna z uwagi na dobór wartości, z jakimi chce się utożsamiać firma oraz jak chce być postrzegana przez swoją grupę docelową. Branding pomaga wykreować wizerunek i zaplanować jego budowanie. Naturalnym krokiem w osiąganiu wyznaczonego w strategii celu jest stworzenie identyfikacji wizualnej.

Jak wizerunek firmy wpływa na klientów?

To, jaki wizerunek ma firma, ma ogromne znaczenie dla klientów. Podejmują oni decyzje zakupowe nie tylko w oparciu o cenę. Dla klientów istotne jest również to, jak postrzegana jest przez nich firma, która oferuje konkretne produkty oraz usługi. Czy wywołuje w nich pozytywne emocje i skojarzenia? Czy jej wizerunek jest spójny? Czy mogą się utożsamiać z wartościami promowanymi przez firmę? To wszystko ma ogromne znaczenie.

 

Wizerunek firmy, który nie jest wyrazisty, a jednocześnie spójny, sprawia, że grupa docelowa nie decyduje się na zakup jej produktów. Odbiorcy są bowiem coraz bardziej świadomymi klientami. Pomaga w tym bezproblemowy dostęp do informacji. Widząc, jak postępuje firma oraz jakiej jakości komunikację stosuje, klienci mogą podjąć decyzję, czy chcą mieć z nią coś wspólnego, czy też nie. Takie działanie wpływa na rozpoznawalność przedsiębiorstwa oraz sprzedaż produktów. Jeśli wizerunek jest niespójny (np. poprzez wykorzystywanie kiepskiej jakości elementów graficznych), to zyski firmy będą niskie. Dlatego warto dbać o każdy szczegół komunikacji w ramach brandingu.

Od czego zacząć budowanie wizerunku firmy?

Branding to pierwszy krok do budowania wizerunku firmy. Tworzona w jego ramach przez studio graficzne Good Project (link: https://goodproject.pl/  ) identyfikacja wizualna, to zbiór elementów graficznych wykorzystywanych w codziennej komunikacji z klientami, zarówno obecnymi, jak i nowymi. Zaliczyć do nich można m.in.:

 

Komunikacja bazująca na jasnych i czytelnych elementach graficznych wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku firmy. Przekaz, jaki jest kierowany do odbiorców, charakteryzuje się spójnością. Wszystkie elementy graficzne opracowane są według identyfikacji wizualnej i brand booka, czyli zbioru zasad przy tworzeniu kolejnych projektów.

Podsumowanie

Wizerunek firmy to czynnik, który przekłada się na jej rozpoznawalność oraz sprzedaż. Jego budowanie realizowane jest w ramach brandingu. W oparciu o stworzoną strategię powstaje identyfikacja wizualna, czyli zbiór wszystkich elementów graficznych wykorzystywanych w komunikacji z grupą docelową. Pomagają one w kreowaniu zamierzonego wizerunku oraz wpływanie na świadomość klientów. Dzięki temu możliwe jest zwiększanie rozpoznawalności firmy, jej produktów oraz usług, a co za tym idzie - również ich sprzedaży.

Drukuj
    • Numer alarmowy- 112
    • Pogotowie ratunkowe- 999
    • Policja- 998
    • Straż Miejska- 986
    • Pogotowie Ciepłownicze- 993
    • Pogotowie Energetyczne- 991
    • Pogotowie Gazowe- 992
    • Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne- 994
    • Pogotowie drogowe- 954, 24 268-02-22
    • Pogotowie elektryczne- 24 264-03-08
    • Pogotowie hydrauliczne- 24 264-55-94
    • Pogotowie opiekuńcze- 24 262-36-85
    • Pogotowie weterynaryjne- 24 262-40-72,   262-39-92
    • Rejonowe Płockie WOPR- 24 262-92-28
  • Kurs średni z dnia 2024-04-29

    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38

    * portal plocman nie ponosi odpowiedzialności za aktualność umieszczonych danych umieszczonych danych




Nove  Kino  Przedwiośnie  zaprasza

  • repertuar
  • aktualności
rezerwacja

Kalendarz imprez

Pon Wt Śr Czw Pi Sob Nie