Plany i projekty MZD związane z poprawą infrastruktury drogowej w Płocku
źródło: plocman.pl
2011-10-06r.
2009 W czasie konferencji zostały zaprezentowane najbliższe tegoroczne plany MZD, a także cele i strategia poprawy infrastruktury drogowej Płocka na najbliższe lata.
W pierwszej kolejności został zaprezentowany program odnowy dróg w Płocku w tzw. systemie weekendowym. Dyrektor MZD zaprezentował system naprawy dróg stosowany od kilku lat w Warszawie, który będzie realizowany od 2012 r. w Płocku. Technologia robót drogowych zakłada rozpoczęcie prac w piątek wieczorem około godz. 22.00 i oddanie do użytku wyremontowanej jezdni w poniedziałek około godz. 4.00. W zakres robót wejdzie frezowanie starej nawierzchni, wzmocnienie podłoża specjalną siatką, regulacja studzienek, położenie warstwy betonu asfaltowego, warstwy ścieralnej i na końcu umieszczenie oznakowania poziomego. W ten sposób od 9 lat są remontowane główne arterie komunikacyjne stolicy. W Płocku pierwszą zmodernizowaną w ten sposób ulicą będzie ul. Sienkiewicza. Na początku 2012 zostanie ogłoszony przetarg, a weekendowy remont zostanie przeprowadzony wiosną.
Kolejnym tematem zaprezentowanym podczas konferencji był program udrożnienia miasta. Zakłada on przebudowę sygnalizacji świetlnych, przebudowę skrzyżowań i wdrożenie systemu kontroli i monitoringu ruchu KorkoNET. W ramach tego programu do 15 grudnia 2011 jest zaplanowana przebudowa 15 sygnalizacji świetlnych wzdłuż komunikacyjnej osi Płocka – od ul. Wyszogrodzkiej do ul. Dobrzyńskiej, a także wzdłuż ul. 1 Maja. Sygnalizatory będą wyposażenie w nowoczesne systemy wielofunkcyjne w bezpieczny sposób sterujące potokami ruchu pojazdów, czasowe wyświetlacze czasu (tzw. sekundniki), sygnalizatory akustyczne dla pieszych. Konsekwencją ma być w przyszłości wdrożenie tzw. „zielonej fali” wzdłuż całej komunikacyjnej osi Płocka . Wkrótce na większości skrzyżowań w Płocku zostanie zainstalowanych około 90 nowych sekundników, w tym także dla pieszych. Na 13 przejściach dla pieszych zostaną zainstalowane akustyczne sygnalizatory dla osób niewidomych i niedowidzących, z ujednoliconym sygnałem dźwiękowym. System KorkoNET zostanie wyposażony w 30 nowych kamer monitorujących ruch na skrzyżowaniach. Wiosną 2012 r. w sumie blisko 40 kamer KorkoNET pozwoli płocczanom on-line monitorować sytuację na płockich ulicach, natomiast MZD będzie wykorzystywał system w połączeniu z sygnalizatorami do sterowania ruchem w całym mieście z jednego centrum zarządzania. W czerwcu 2012 r. zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowań. W okresie 3 lat planowana jest przebudowa kilku newralgicznych płockich skrzyżowań za łączną kwotę 4,5 mln złotych.
Program budowy ścieżek rowerowych i remontu chodników to kolejny cel MZD zaprezentowany podczas konferencji. Jeszcze w tym roku zostanie wyremontowane 5500 m2 chodnika na Podolszycach Północnych. W najbliższych latach planowane są kolejne remonty i budowa nowych chodników oraz ścieżek rowerowych w podobnym zakresie pod względem powierzchni. Od 2012 r. rozpocznie się także systematyczne łączenie ścieżek rowerowych ościennych gmin z Płockiem. Gmina Łąck będzie pierwszą gminą, której infrastruktura ścieżek rowerowych w 2012 zostanie połączona z Płockiem w ramach tego projektu.
Obecnie dobiega końca procedura przetargu na koncepcję Systemu Informacji Miejskiej. System ten poprawić i usprawnić informację służącą obsłudze komunikacji kołowej, pieszej, ułatwić odnajdowanie interesujących miejsc i obiektów na terenie miasta. System będzie wdrażany w ciągu najbliższych 3 lat (2012-2014) zaczynając od centrum i starego miasta w kierunku peryferii Płocka.
Ostatnim tematem zaprezentowanym na konferencji był aktualny stan prac w związku z instalacją systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów w Płocku. Projekt jest realizowany przez MZD (gminę Płock) wspólnie z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów. W ostatni weekend na ul. Wyszogrodzkiej zostały przeprowadzone prace polegające na dostosowaniu nawierzchni do instalacji specjalistycznych urządzeń pomiarowych w jezdni. W przeciągu 2-3 tygodni zostanie doprowadzone zasilanie elektryczne dla urządzeń, a następnie na wysokości osiedla Parcele zostanie zainstalowana w jezdni specjalna waga, bramownice oraz system elektroniczny. Celem takiego systemu jest całodobowy monitoring, wyłapanie i w konsekwencji eliminowanie przeciążonych pojazdów ciężarowych z Płocka. Pierwsza waga do preselekcji pojazdów zacznie działać w Płocku najpóźniej do końca listopada.
MZD
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo