Poznaj projekty do Budżetu Obywatelskiego Płocka...
źródło: Urząd Miasta Płocka
2013-03-15r.
Informacje, w jaki sposób i gdzie można głosować znajdują się w załącznikach. Informacje na temat Budżetu Obywatelskiego Płocka zamieszczone są też na https://mojemiasto.plock.eu/.
Projekty na które będzie można oddać swój głos
1. Budowa parku i skweru na osiedlu Podolszyce
Południe
Autor: Adam Skowyrski
Pomysł zakłada budowę parku na osiedlu Podolszyce Południe na terenie między pasażem Paderewskiego, a al. Jana Pawła II. Dodatkowa propozycją płocczanina jest urządzenie zielonego skweru również w rejonie ul. Wiśniewskiego.
- Chcąc stworzyć Płock przyjazny mieszkańcom warto tworzyć miejsca rekreacji. Park (skwer) wpisuje się w taką rolę szczególnie na osiedlu, które coraz mocniej obrasta w bloki – napisał w uzasadnieniu projektu Adam Skowyrski. Autor szacuje koszt przedsięwzięcia na 400 tys. zł, pracownicy Urzędu Miasta Płocka wycenili je na 1,2 mln zł.
2. Multifunkcyjna Muszla Koncertowa z
możliwością zorganizowania Kina Letniego wraz z miejscami do
siedzenia
Autor: Marcin Marzec
Projekt zakłada także włączenie mieszkańców w „proces
projektowania przestrzeni publicznej”.
Według szacunków autora koszt budowy obiektu pochłonie od 300 do
500 tys. zł. Urząd Miasta szacuje, że koszt ten sięgnie od 700 tys.
do 1,6 mln zł.
3. Budowa parkingu z płyt ażurowych na
osiedlu Międzytorze
Autor: Konrad Kozłowski
Parking na około 100 miejsc postojowych wzdłuż ul. Lachmana – między jezdnią, a budynkami Levis'a, gdzie kiedyś przebiegała linia kolejowa do nieistniejącej jednostki wojskowej.
Fragment uzasadnienia autora:
Miejsca postojowe powinny powstać w dwóch rzędach, a między
miejscami postojowymi należy wykonać przejazd o szerokości 5-6 m.
Projektując parking należy pozostawić istniejące drzewa,
zabezpieczając je krawężnikami i obrzeżami.
Do parkingu należy wykonać dwa wjazdy i wyjazdy jednokierunkowe od ul. Lachmana (w pobliżu ul. Banacha i w pobliżu przystanku KM Płock przy ul. Lachmana). Organizacja ruchu w obrębie parkingu powinna zakładać ruch jednokierunkowy.
Na osiedlu Międzytorze występuje deficyt miejsc postojowych dla mieszkańców ul. Lachmana, Piaska, Gierzyńskiego. Wybudowanie nowych ogólnodostępnych miejsc postojowych w technologii analogicznej, jak przy ul. Rembielińskiego czy ul. 3 Maja (płyty ażurowe) w istotny sposób wpłynie na poprawę sytuacji komunikacyjnej w tej części osiedla Międzytorze.
Zastosowanie płyt ażurowych przy jednoczesnym zabezpieczeniu istniejącego drzewostanu nie wpłynie negatywnie na środowisko naturalne. Autor wycenił koszt jego budowy na 850 tys. zł, zdaniem specjalistów z ratusza pochłonie on ok. 400 tys. zł
4. Rewitalizacja ostatniej barki
„Sandomierka”
Autor: Piotr Lisocki
Pomysł zakłada odnowę historycznej barki, która dotychczas służyła w Płocku za bazę Płockiego Rejonowego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Po odbudowie barka mogłaby służyć jako obiekt do zwiedzania, wpisującym się w krajobraz płockiego, historycznego nadbrzeża.
- W pomieszczeniach znajdujących się na barce
proponuję zorganizowanie miejsca przypominającego o historii
płockiego WOPR i latach, kiedy barka służyła jako baza ratownicza.
Proponuję również zorganizowanie wystawy edukacyjnej poświęconej
bezpieczeństwu nad wodą – uzasadnia Piotr Lisocki.
Autor projektu wycenił jego realizację na 220 tys. zł. Urząd Miasta
przyjął, że jest ona realna.
5. Moja wymarzona szkoła
Autorzy:
Patrycja Stasiak z uczniami kl. 2a Gimnazjum nr 5
Propozycja wybudowania na terenie szkoły pomocy, będących ciekawym pomysłem na łatwiejsze przyswajanie wiedzy z zakresu matematyki, chemii, fizyki, geografii, historii, języka polskiego oraz zajęć artystycznych. Zajęłyby one plac po starym boisku. Przykładowo: w przypadku chemii byłby to duży model wybranego pierwiastka, duża tablica z okresowym układem pierwiastków w postaci puzzli.
Do matematyki: metrowe bryły wykonane z drewna metra
z zapisanymi na nich wzorami objętości i pól powierzchni oraz duża
tablica – ściąga z potęgami. Do geografii – globus o średnicy ok. 3
metrów, otwierany z widocznymi w środku warstwami.
Fizyka: duża tablica z wzorami fizycznymi, Język polski: mini teatr
antyczny (czyli mały amfiteatr ze sceną i widownią na 30 osób).
Służyłby on także na innych przedmiotach, bo mogłyby odbywać się w
nim lekcje, na których prezentuje się lekcje, dramy.
Makieta zamku w Malborku (wykonana na wzór makiety, która znajduje się przed zamkiem w Malborku). Sztalugi.Koszt projektu autorzy obliczyli na 167 tys. zł. Urząd Miasta przyjąć, że tyle powinien on wynieść.
6. Stop tirom w Płocku
Autorzy:
Inez i Piotr Gryszpanowiczowie
Idea projektu sprowadza się do innego niż obecnie zorganizowania ruchu ciężkich pojazdów na terenie Płocka i stworzenia „biura przepustek”, które wydając kierowcy zezwolenie na wjazd na teren miasta weryfikowałoby jego prawo do poruszania się po Płocku. Podobny system skutecznie został wprowadzony w życie w Warszawie.
Z uzasadnienia:
- Do miasta mogłyby wjeżdżać pojazdy tylko z odpowiednią
przepustką. Dotyczy to oczywiście samochodów, które zaopatrują
nasze miasto, załadowują się tu bądź wyładowują. Dodatkowe koszty
to utworzenie stanowiska pracy dla osoby odpowiedzialnej za
wydawanie zaświadczeń zezwalających na wjazd do naszego miasta.
Koszt organizacji takiego biura przepustek dla tirów sięgnie –
zdaniem autora - 200 tys. zł. Urząd Miasta przyjął ten
kosztorys.
7. Budowa Przystani Miejskiej wzorowanej na
historycznym Dworcu Wodnym „Płock”
Autorzy: Paweł
Śliwiński, Krzysztof Wiśniewski, Wojciech Ryttter, Paweł
Mieszkowicz, Stanisław Fidelis, Stanisław Podgórski, Edward
Ryter).
Lokalizacja projektu: Płock – rzeka Wisła - w sezonie nawigacyjnym przy nabrzeżu w prawobrzeżnej części Płocka na wysokości posesji przy ul. Rybaki 7; w okresie zimowym przystań powinna być przeholowana do portu w Radziwiu i tam zacumowana i zabezpieczona.
Pomysł zakłada budowę Przystani Miejskiej wzorowanej na historycznej przystani Dworzec Wodny „Płock”, który w 2012 roku spłonął w Warszawie. Odbudowana przystań ma służyć m.in. obsłudze ruchu pasażerskiego na Wiśle oraz zainicjowaniem szeroko pojętej rewitalizacji nadbrzeża wiślanego.
Z uzasadnienia: Drewniana nadbudówka może zostać zabudowana na współczesnej barce, posiadającej wymiary zbliżone do barki historycznej. Może to być barka holowana lub pchana o nośności ok. 150 t. Koszt realizacji tej odbudowy autorzy oszacowali na 1,43 mln zł.
8.Budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu
ul. Wyszogrodzkiej i Harcerskiej
Autorzy: Inez i Piotr
Gryszpanowiczowie
Projekt zakłada, że do czasu powstania drugiej jezdni ul. Wyszogrodzkiej w rejonie Imielnicy należy przebudować skrzyżowanie tej drogi z ulicą Harcerską, które dziś bywa niedrożne. Autorzy projektu proponują, by stało się ono rondem, które będzie uwzględniało w przyszłości budowę drugiej jezdni ul. Wyszogrodzkiej.
Z uzasadnienia:
- Budowa ronda pozwoliłaby na usunięcie świateł, które przyczyniają
się do dławienia ruchu w tym rejonie. Realizację swojej propozycji
wycenili na 1,5 mln zł. Specjaliści z Urzędu Miasta potwierdzili te
wycenę.
9. Wyposażenie i remont sali do zajęć
integracji sensorycznej
Autorki: Magdalena Regulińska i
Anny Ciulińska
Miałaby ona funkcjonować przy Szkole Podstawowej nr 18 przy ul. Jasnej. Służyłaby pomocą dzieciom, które wymagają takich zajęć. Z uzasadnienia: - Największym atutem sali do zajęć integracji sensorycznej jest nieodpłatne korzystanie z terapii, jej dostępność oraz lokalizacja. Większość dzieci uczęszczających do placówki pochodzi z rodzin ubogich, wielodzietnych.
Duża liczba uczniów posiada opinie i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Integracja sensoryczna jest więc niezbędna w zapewnieniu prawidłowego rozwoju dzieci. Autorzy wycenili koszt realizacji na 30 tys. zł, Urząd Miasta uznał ten kosztorys za realny do zrealizowania.
10. Rondo Lajourdie rondem
turbinowym
Autorzy: Inez i Piotr Gryszpanowiczowie
Autorzy proponują uporządkowanie ruchu na tym skrzyżowaniu wzorem ronda Grabskich, które funkcjonuje jako rondo turbinowe.
Z uzasadnienia:
Rondo Lajourdie, to jak na płockie warunki, rondo o dużym natężeniu
ruchu. Ruch na nim jest nieporządkowany. W tym celu proponuje się -
na wzór ronda Grabskich – wprowadzenie na nim rozwiązań ronda
turbinowego. Wprowadzone na rondzie Grabskich w 2012 r. rozwiązania
sprawdziły się w 100 proc. Niewielkimi nakładami zwiększyło się w
znaczny sposób bezpieczeństwo kierowców, a cały ruch upłynnił się.
Koszt przedsięwzięcia autorzy wycenili na 90 tys. zł, Urząd Miasta
uznał ten kosztorys za realny.
oprac. Alina Boczkowska
Jak głosować-
Gdzie głosować-
Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo