Powrót Aktualności

Poznaj projekty do Budżetu Obywatelskiego Płocka...

źródło: Urząd Miasta Płocka
2013-03-15r.

Informacje, w jaki sposób i gdzie można głosować znajdują się w załącznikach. Informacje na temat Budżetu Obywatelskiego Płocka zamieszczone są też na https://mojemiasto.plock.eu/.


Projekty na które będzie można oddać swój głos
1. Budowa parku i skweru na osiedlu Podolszyce Południe
Autor: Adam Skowyrski

Pomysł zakłada budowę parku na osiedlu Podolszyce Południe na terenie między pasażem Paderewskiego, a al. Jana Pawła II. Dodatkowa propozycją płocczanina jest urządzenie zielonego skweru również w rejonie ul. Wiśniewskiego.

- Chcąc stworzyć Płock przyjazny mieszkańcom warto tworzyć miejsca rekreacji. Park (skwer) wpisuje się w taką rolę szczególnie na osiedlu, które coraz mocniej obrasta w bloki – napisał w uzasadnieniu projektu Adam Skowyrski. Autor szacuje koszt przedsięwzięcia na 400 tys. zł, pracownicy Urzędu Miasta Płocka wycenili je na 1,2 mln zł.

2. Multifunkcyjna Muszla Koncertowa z możliwością zorganizowania Kina Letniego wraz z miejscami do siedzenia
Autor: Marcin Marzec

Projekt zakłada także włączenie mieszkańców w „proces projektowania przestrzeni publicznej”.
Według szacunków autora koszt budowy obiektu pochłonie od 300 do 500 tys. zł. Urząd Miasta szacuje, że koszt ten sięgnie od 700 tys. do 1,6 mln zł.

3. Budowa parkingu z płyt ażurowych na osiedlu Międzytorze
Autor: Konrad Kozłowski

Parking na około 100 miejsc postojowych wzdłuż ul. Lachmana – między jezdnią, a budynkami Levis'a, gdzie kiedyś przebiegała linia kolejowa do nieistniejącej jednostki wojskowej.

Fragment uzasadnienia autora:
Miejsca postojowe powinny powstać w dwóch rzędach, a między miejscami postojowymi należy wykonać przejazd o szerokości 5-6 m. Projektując parking należy pozostawić istniejące drzewa, zabezpieczając je krawężnikami i obrzeżami.

Do parkingu należy wykonać dwa wjazdy i wyjazdy jednokierunkowe od ul. Lachmana (w pobliżu ul. Banacha i w pobliżu przystanku KM Płock przy ul. Lachmana). Organizacja ruchu w obrębie parkingu powinna zakładać ruch jednokierunkowy.

Na osiedlu Międzytorze występuje deficyt miejsc postojowych dla mieszkańców ul. Lachmana, Piaska, Gierzyńskiego. Wybudowanie nowych ogólnodostępnych miejsc postojowych w technologii analogicznej, jak przy ul. Rembielińskiego czy ul. 3 Maja (płyty ażurowe) w istotny sposób wpłynie na poprawę sytuacji komunikacyjnej w tej części osiedla Międzytorze.

Zastosowanie płyt ażurowych przy jednoczesnym zabezpieczeniu istniejącego drzewostanu nie wpłynie negatywnie na środowisko naturalne. Autor wycenił koszt jego budowy na 850 tys. zł, zdaniem specjalistów z ratusza pochłonie on ok. 400 tys. zł

4. Rewitalizacja ostatniej barki „Sandomierka”
Autor: Piotr Lisocki

Pomysł zakłada odnowę historycznej barki, która dotychczas służyła w Płocku za bazę Płockiego Rejonowego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Po odbudowie barka mogłaby służyć jako obiekt do zwiedzania, wpisującym się w krajobraz płockiego, historycznego nadbrzeża.

- W pomieszczeniach znajdujących się na barce proponuję zorganizowanie miejsca przypominającego o historii płockiego WOPR i latach, kiedy barka służyła jako baza ratownicza. Proponuję również zorganizowanie wystawy edukacyjnej poświęconej bezpieczeństwu nad wodą – uzasadnia Piotr Lisocki.
Autor projektu wycenił jego realizację na 220 tys. zł. Urząd Miasta przyjął, że jest ona realna.

5. Moja wymarzona szkoła
Autorzy: Patrycja Stasiak z uczniami kl. 2a Gimnazjum nr 5

Propozycja wybudowania na terenie szkoły pomocy, będących ciekawym pomysłem na łatwiejsze przyswajanie wiedzy z zakresu matematyki, chemii, fizyki, geografii, historii, języka polskiego oraz zajęć artystycznych. Zajęłyby one plac po starym boisku. Przykładowo: w przypadku chemii byłby to  duży model wybranego pierwiastka, duża tablica z okresowym układem pierwiastków w postaci puzzli.

Do matematyki: metrowe bryły wykonane z drewna metra z zapisanymi na nich wzorami objętości i pól powierzchni oraz duża tablica – ściąga z potęgami. Do geografii – globus o średnicy ok. 3 metrów, otwierany z widocznymi w środku warstwami.
Fizyka: duża tablica z wzorami fizycznymi, Język polski: mini teatr antyczny (czyli mały amfiteatr ze sceną i widownią na 30 osób). Służyłby on także na innych przedmiotach, bo mogłyby odbywać się w nim lekcje, na których prezentuje się lekcje, dramy.

Makieta zamku w Malborku (wykonana na wzór makiety, która znajduje się przed zamkiem w Malborku). Sztalugi.Koszt projektu autorzy obliczyli na 167 tys. zł. Urząd Miasta przyjąć, że tyle powinien on wynieść.

6. Stop tirom w Płocku
Autorzy: Inez i Piotr Gryszpanowiczowie

Idea projektu sprowadza się do innego niż obecnie zorganizowania ruchu ciężkich pojazdów na terenie Płocka i stworzenia „biura przepustek”, które wydając kierowcy zezwolenie na wjazd na teren miasta weryfikowałoby jego prawo do poruszania się po Płocku. Podobny system skutecznie został wprowadzony w życie w Warszawie.

Z uzasadnienia:
- Do miasta mogłyby wjeżdżać pojazdy tylko z odpowiednią przepustką. Dotyczy to oczywiście samochodów, które zaopatrują nasze miasto, załadowują się tu bądź wyładowują. Dodatkowe koszty to utworzenie stanowiska pracy dla osoby odpowiedzialnej za wydawanie zaświadczeń zezwalających na wjazd do naszego miasta. Koszt organizacji takiego biura przepustek dla tirów sięgnie – zdaniem autora - 200 tys. zł. Urząd Miasta przyjął ten kosztorys.

7. Budowa Przystani Miejskiej wzorowanej na historycznym Dworcu Wodnym „Płock”
Autorzy: Paweł Śliwiński, Krzysztof Wiśniewski, Wojciech Ryttter, Paweł Mieszkowicz, Stanisław Fidelis, Stanisław Podgórski, Edward Ryter).

Lokalizacja projektu: Płock – rzeka Wisła - w sezonie nawigacyjnym przy nabrzeżu w prawobrzeżnej części Płocka na wysokości posesji przy ul. Rybaki 7; w okresie zimowym przystań powinna być przeholowana do portu w Radziwiu i tam zacumowana i zabezpieczona.

Pomysł zakłada budowę Przystani Miejskiej wzorowanej na historycznej przystani Dworzec Wodny „Płock”, który w 2012 roku spłonął w Warszawie. Odbudowana przystań ma służyć m.in. obsłudze ruchu pasażerskiego na Wiśle oraz zainicjowaniem szeroko pojętej rewitalizacji nadbrzeża wiślanego.

Z uzasadnienia: Drewniana nadbudówka może zostać zabudowana na współczesnej barce, posiadającej wymiary zbliżone do barki historycznej. Może to być barka holowana lub pchana o nośności ok. 150 t. Koszt realizacji tej odbudowy autorzy oszacowali na 1,43 mln zł.

8.Budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Wyszogrodzkiej i Harcerskiej
Autorzy: Inez i Piotr Gryszpanowiczowie

Projekt zakłada, że do czasu powstania drugiej jezdni ul. Wyszogrodzkiej w rejonie Imielnicy należy przebudować skrzyżowanie tej drogi z ulicą Harcerską, które dziś bywa niedrożne. Autorzy projektu proponują, by stało się ono rondem, które będzie uwzględniało w przyszłości budowę drugiej jezdni ul. Wyszogrodzkiej.

Z uzasadnienia:
- Budowa ronda pozwoliłaby na usunięcie świateł, które przyczyniają się do dławienia ruchu w tym rejonie. Realizację swojej propozycji wycenili na 1,5 mln zł. Specjaliści z Urzędu Miasta potwierdzili te wycenę.

9. Wyposażenie i remont sali do zajęć integracji sensorycznej
Autorki: Magdalena Regulińska i Anny Ciulińska

Miałaby ona funkcjonować przy Szkole Podstawowej nr 18 przy ul. Jasnej. Służyłaby pomocą dzieciom, które wymagają takich zajęć. Z uzasadnienia: - Największym atutem sali do zajęć integracji sensorycznej jest nieodpłatne korzystanie z terapii, jej dostępność oraz lokalizacja. Większość dzieci uczęszczających do placówki pochodzi z rodzin ubogich, wielodzietnych.

Duża liczba uczniów posiada opinie i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Integracja sensoryczna jest więc niezbędna w zapewnieniu prawidłowego rozwoju dzieci. Autorzy wycenili koszt realizacji na 30 tys. zł, Urząd Miasta uznał ten kosztorys za realny do zrealizowania.

10. Rondo Lajourdie rondem turbinowym
Autorzy: Inez i Piotr Gryszpanowiczowie

Autorzy proponują uporządkowanie ruchu na tym skrzyżowaniu wzorem ronda Grabskich, które funkcjonuje jako rondo turbinowe.

Z uzasadnienia:
Rondo Lajourdie, to jak na płockie warunki, rondo o dużym natężeniu ruchu. Ruch na nim jest nieporządkowany. W tym celu proponuje się - na wzór ronda Grabskich – wprowadzenie na nim rozwiązań ronda turbinowego. Wprowadzone na rondzie Grabskich w 2012 r. rozwiązania sprawdziły się w 100 proc. Niewielkimi nakładami zwiększyło się w znaczny sposób bezpieczeństwo kierowców, a cały ruch upłynnił się. Koszt przedsięwzięcia autorzy wycenili na 90 tys. zł, Urząd Miasta uznał ten kosztorys za realny.

oprac. Alina Boczkowska

Jak głosować-
Gdzie głosować-
Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego

zobacz więcej Drukuj
    • Numer alarmowy- 112
    • Pogotowie ratunkowe- 999
    • Policja- 998
    • Straż Miejska- 986
    • Pogotowie Ciepłownicze- 993
    • Pogotowie Energetyczne- 991
    • Pogotowie Gazowe- 992
    • Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne- 994
    • Pogotowie drogowe- 954, 24 268-02-22
    • Pogotowie elektryczne- 24 264-03-08
    • Pogotowie hydrauliczne- 24 264-55-94
    • Pogotowie opiekuńcze- 24 262-36-85
    • Pogotowie weterynaryjne- 24 262-40-72,   262-39-92
    • Rejonowe Płockie WOPR- 24 262-92-28
  • Kurs średni z dnia 2024-09-16

    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38

    * portal plocman nie ponosi odpowiedzialności za aktualność umieszczonych danych umieszczonych danych




Nove  Kino  Przedwiośnie  zaprasza

  • repertuar
  • aktualności
rezerwacja

Kalendarz imprez

Pon Wt Śr Czw Pi Sob Nie