Pozyskiwanie klientów przez stronę internetową. Jak to dobrze zrobić?
źródło: Materiał partnera
2022-11-14r.
Strona internetowa dla firm stała się standardem i to nie tylko dla tych działających na szerokim obszarze, ale także dla firm lokalnych. Często strona typowo wizytówkowa, czyli zawierająca informacje o firmie, oczywiście podnosi to prestiż firmy, ale strona internetowa może dać z siebie zdecydowanie więcej.
Podstawowe informacje o firmie to za mało, strona powinna w jak najlepszy sposób zachęcić klienta do zamówienia danego produktu lub usługi, nieważne czy przez kontakt telefoniczny, czy też formularz na stronie. Jak to zrobić? Najlepiej wcielić się w klienta i wyobrazić sobie, co by nas konkretnie zachęciło do skorzystania z oferty danej firmy.
Blog firmowy — pokaże nasz profesjonalizm
Blog firmowy, czyli artykuły w tematyce naszej działalności. Jest to świetny sposób, który zadziała na naszych klientów w dwóch obszarach. Pierwszym z nich jest podniesienie wiarygodności i pokazanie, że znamy się na danej branży. Artykuły poradnikowe świetnie sprawdzą się praktycznie dla każdej branży. Przeczytanie tekstu zachęci naszego potencjalnego klienta np. do sprawdzenia ceny danego produktu i usługi.
Drugi jest to pozyskiwanie klientów na stronę. Osoby poszukujące wiadomości w wyszukiwarkach (np. Google) informacji na dany temat, mogą natknąć się na nasz artykuł. Co za tym idzie, wejdą na naszą stronę. Wpłynie to pozytywnie na jej pozycjonowanie, dzięki temu nasza strona będzie dostępna w zdecydowanie łatwiejszy sposób i więcej osób ją zobaczy.
Oczywiście nie każdy będzie się czuł na siłach, by prowadzić taki blog firmowy. Nie jest to problem, napisanie artykułów można zamówić u firmy copywriterskiej, która zajmie się strategią i napisaniem dopasowanych artykułów. Można to zlecić na przykład Agencja SEO / SEM – Ćwierkają.
Firma lokalna – poszukiwanie klientów w okolicy
Z zasady celem marketingu jest pozyskiwanie klientów po jak najniższych kosztach. W przypadku firm działających lokalnie powinniśmy się starać przekierowywać całe nasze działanie marketingowe na stronie internetowej w kierunku okolicznych klientów. Nie chcemy, by dzwoniła do nas osoba, która znajduje się na drugim krańcu polski, jeśli np. nasza firma działa tylko na regionalnym obszarze.
Naszym celem jest pozycjonowanie strony na konkretny region. Przykładem może być – pozycjonowanie Olsztyn. Najbardziej nam zależy by klient z okolic Olsztyna, wyszukując firmę w Google, z naszej branży znalazł nas. By tak się stało, musimy skupić się na podkreślaniu informacji, że działamy w okolicy Olsztyna. W tym celu sprawdzą się zdania, frazy w naszej ofercie, które będą to podkreślać.
Strona internetowa daje szerokie możliwości, ale by działała skutecznie, musi być odpowiednio zarządzana. Konieczne jest, sprecyzowanie co ma na celu i jakich klientów przez nią chcemy pozyskać. Niewiele da nawet najładniejsza strona, która nie będzie widoczna dla klientów w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego ważne jest, by była odpowiednio pozycjonowana.
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo