Reklama na billboardach, czyli marketing, o którym nigdy nie wiedziałeś…
źródło: Materiał partnera
2022-04-20r.
Teraz reklamy na billboardach nie są typową metodologią marketingu przychodzącego. Dlaczego więc o tym piszemy? Reklama na billboardach wciąż jest skutecznym sposobem budowania świadomości marki i przyciągania klientów.
…że jest potrzebny
Reklama na billboardach to proces wykorzystujący wielkoformatową reklamę drukowaną (bilbord lub tablicę reklamową) do promowania firmy, marki, produktu, usługi lub kampanii. Billboardy są zwykle umieszczane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, na przykład wzdłuż autostrad i w miastach, więc są widoczne dla największej liczby kierowców i pieszych. Reklamy na billboardach są skuteczne w budowaniu świadomości marki i reklamowaniu Twojej firmy (produktu lub kampanii) jak największej liczbie osób. Ponieważ znajdują się w tak ruchliwych miejscach, billboardy mają zwykle największą liczbę wyświetleń i wyświetleń w porównaniu z innymi metodami marketingowymi (więcej na ich temat znajdziesz na stronie https://www.znajdzreklame.pl/tablice-reklamowe).
Koszt reklamy na billboardach
Koszt reklamy na billboardach zależy od wielu czynników, w tym lokalizacji billboardu, całkowitego ruchu w okolicy oraz szacunkowej liczby osób, które mogą zobaczyć Twoją reklamę. Koszty reklamy na billboardach są zazwyczaj naliczane co miesiąc i wahają się od 1 do 2 tysięcy zł na wiejskiej drodze / autostradzie, do ponad kilkunastu tysięcy zł na w centrum Warszawy. Reklama na billboardach jest klasyfikowana jako reklama poza domem, czyli każda reklama, która dociera do konsumentów, gdy są poza domem. Każda okazja reklamowa (np. indywidualny billboard) otrzymuje ocenę, która ostatecznie określa jej wartość i późniejszy koszt dla reklamodawców. Według ekspertów istnieje kilka czynników decydujących o koszcie takiej reklamy. Oto trzy główne czynniki:
-
Nakład to całkowita liczba osób, które co tydzień przechodzą obok billboardu. Informacje te są gromadzone przez lokalne władze transportowe.
-
Dane demograficzne odnoszą się do wieku, płci, poziomu dochodów i innych cech ruchu przechodzącego przez billboard. Informacje te są zbierane z ankiet podróżniczych i lokalnych władz transportowych.
-
Wyświetlenia to liczba osób, które widzą billboard. Informacje te są obliczane na podstawie ruchu billboardu, jego rozmiaru, odległości od drogi, jego widoczności, prędkości, z jaką przejeżdża ruch itp.
Koszt reklamy na billboardach nie kończy się jednak na „wynajęciu” powierzchni reklamowej. Trzeba też wziąć pod uwagę koszt zaprojektowania billboardu oraz jego wydrukowania i zbudowania. Drukowanie i budowa mogą kosztować nawet 2 tysiące zł, w zależności od rozmiaru i lokalizacji billboardu.
Zadbaj o swój sukces
Reklama na billboardach może nie mieścić się w zakresie metodologii marketingu przychodzącego, ale nadal może być bardzo skutecznym sposobem promowania Twoich produktów i wzmocnienia Twojej marki. Może również działać w celu wzmocnienia innych działań marketingu przychodzącego, w które zainwestowałeś, takich jak blogowanie, oferty potencjalnych klientów online lub SEO.
Postępuj zgodnie z tym co czytasz, ucz się na temat projektowania, aby stworzyć efektowny, niezapomniany billboard dla swojej marki lub skorzystaj z usług profesjonalistów (np. Znajdzreklame.pl) I kto wie? Ktoś podczas następnej podróży do pracy może zostać Twoim nowym klientem.
Polecamy
- Agregaty Płock
- Akumulatory Płock
- BHP - usługi
- Biuro Rachunkowe
- Domy Grabiny Zameczek
- Drony Płock
- Grawer - zegarmistrz
- Hotel Tumski
- Kamerzysta Płock
- LBN PróbMet
- Piekarnia, Sklep spożywczy
- PIWPOL
- Polskie Biuro Podróży Płock Sp. zo.o.
- Pozycjonowanie firm
- Pozycjonowanie stron
- Salon Zegarmistrzowski Ludomir Lewandowski
- Stylowe Meble Płock
- szkolenia.plock.pl
- wodawcenie.pl
- Wyceny, Rzeczoznawstwo