Powrót Aktualności

Jak priorytetyzować zadania? Porady

źródło: Artykuł sponsorowany
2025-11-05r.
Jak priorytetyzować zadania? Porady

Podział zadań do wykonania zgodnie z ich priorytetowością znacznie usprawnia ich realizację i pozwala na jeszcze lepszą organizację. Metoda ta sprawdza się zarówno w przypadku obowiązków zawodowych, jak również w odniesieniu do innych czynności – np. domowych czynności. A w jaki sposób priorytetyzować te zadania, aby realnie ułatwić sobie codzienną pracę?

 

 

  • Zanim zaczniesz rozdzielać zadania do wykonania zgodnie z ich priorytetowością, stwórz jedną ogólną listę „to do”.
  • Podczas dzielenia obowiązków możesz korzystać z papierowego notatnika czy kalendarza lub z nowoczesnych aplikacji do organizacji pracy, jak np. Todoist, Google Tasks czy Notion.
  • Jedną z najlepszych metod priorytetyzowania zadań jest podział według ich pilności oraz stopnia trudności – najbardziej wymagające najlepiej wykonać w pierwszej kolejności.
  • Niektórzy preferują również metodę podziału zgodnie z czasem, jaki zajmuje realizacja poszczególnych obowiązków – najbardziej czasochłonne na początek, a najkrótsze na koniec.

 

Ogólna lista zadań

Zanim zaczniesz dzielić zadania według ich priorytetowości, wypisz je wszystkie w jednym miejscu na zbiorczej liście. Dzięki temu uzyskasz jasny obraz swoich obowiązków i będziesz mógł zastanowić się, do których z nich przystąpić w pierwszej kolejności. Do tworzenia listy „to do” możesz wykorzystać zarówno papierowy notatnik lub kalendarz – to idealne rozwiązanie dla tradycjonalistów – jak i specjalną aplikację do organizacji zadań na komputer bądź telefon.

 

Jeśli szukasz właśnie nowej pracy w Tychach, koniecznie zapoznaj się z ogłoszeniami na internetowych portalach rekrutacyjnych.

 

Priorytetyzacja według stopnia trudności i pilności

Zanim przystąpisz do realizacji zadań, zastanów się, które z nich są najistotniejsze i najtrudniejsze do wykonania – to właśnie na nie warto poświęcić czas na samym początku. Dzięki temu wykorzystasz moment, w którym masz najwięcej energii do działania. Na koniec dnia pracy, gdy sił będzie już mniej, zostaw natomiast te taski, które są najmniej wymagające. Możesz skorzystać np. z popularnej metody ABCDE. W tym przypadku do każdego zadania z listy „to do” należy dopisać odpowiednią literę od A do E, gdzie:

  • A to najważniejsze zadania, które należy wykonać w pierwszej kolejności;
  • B to istotne zadania, które powinny zostać wykonane jako jedne z pierwszych, jednak nie są aż tak pilne jak zadania A;
  • C to zadania o mniejszej priorytetowości, które można wykonać w wolnej chwili;
  • D to zadania, które mogą zostać oddelegowane;
  • E to zadania, które mogą zostać w danej chwili nawet całkowicie pominięte.

Do każdego obowiązku w grupie A, B, C, D lub E wystarczy następnie dopisać cyfrę, która będzie wskazywała na jego ważność – np. A1, A2, A3 – i powtórzyć to z każdą z grup.

 

Szukasz pracy w Swarzędzu? W sieci czekają na Ciebie setki atrakcyjnych ofert.

 

Priorytetyzacja według czasu, jaki zajmuje realizacja zadań

Możesz też podzielić zadania na liście w taki sposób, aby w pierwszej kolejności wykonać niekoniecznie zadania najtrudniejsze, lecz te, które mogą zająć najwięcej czasu. Priorytetyzując obowiązki w oparciu o czas, jaki zajmuje ich wykonanie, możesz jeszcze lepiej zadbać o terminowość i skuteczniej zapobiegać niechcianym opóźnieniom. Zacznij zatem od najbardziej czasochłonnych zadań, a na koniec pozostaw te, które zajmą Ci krótszą chwilę.

 

Narzędzia pomocne przy priorytetyzowaniu zadań

Podczas rozdzielania zadań do wykonania według ich priorytetowości możesz korzystać z różnych metod oraz narzędzi. W organizacji obowiązków mogą pomóc Ci m.in. takie aplikacje jak:

  •  
  •  
  • Google Tasks;
  • Microsoft To Do;
  •  

 

Poszukując ofert pracy w Pyskowicach, sprawdź ogłoszenia dostępne online.

 

Podsumowanie

Podział służbowych obowiązków zgodnie z ich priorytetowością to sposób na jeszcze lepszą organizację pracy. Najczęściej stosowaną metodą jest priorytetyzacja ze względu na poziom trudności oraz pilność zadań – te najbardziej wymagające trafiają wówczas na samą górę listy, z kolei najłatwiejsze i najmniej istotne są wykonywane na samym końcu. Dobrym krokiem może być również podział tasków zgodnie z tym, ile czasu zajmuje ich realizacja. Najbardziej czasochłonne zadania są wówczas realizowane w pierwszej kolejności, z kolei te najkrótsze – w ostatnich godzinach pracy. Zarówno jedna, jak i druga metoda ma swoich zwolenników i daje dobre rezultaty w postaci bardziej efektywnej pracy, mniejszej liczby opóźnień i redukcji stresu związanego z deadline’ami.

 

Drukuj
    • Numer alarmowy- 112
    • Pogotowie ratunkowe- 999
    • Policja- 998
    • Straż Miejska- 986
    • Pogotowie Ciepłownicze- 993
    • Pogotowie Energetyczne- 991
    • Pogotowie Gazowe- 992
    • Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne- 994
    • Pogotowie drogowe- 954, 24 268-02-22
    • Pogotowie elektryczne- 24 264-03-08
    • Pogotowie hydrauliczne- 24 264-55-94
    • Pogotowie opiekuńcze- 24 262-36-85
    • Pogotowie weterynaryjne- 24 262-40-72,   262-39-92
    • Rejonowe Płockie WOPR- 24 262-92-28
  • Kurs średni z dnia 2025-11-06

    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • USD
      4,3341
      +0,23
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • EUR
      4,7073
      -0,24
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • CHF
      4,7014
      -0,22
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38
    • GBP
      5,3443
      -0,38

    * portal plocman nie ponosi odpowiedzialności za aktualność umieszczonych danych umieszczonych danych




Nove  Kino  Przedwiośnie  zaprasza

  • repertuar
  • aktualności
rezerwacja

Kalendarz imprez

Pon Wt Śr Czw Pi Sob Nie